Hírek android

Dátum: 2015-09-03 | írta: @dmin

5

Az Android részesedése tovább csökkent Európában

iCentre

A Kantar Worldpanel ComTech szerint a legutóbbi okostelefon eladások  a nyári negyedévben veszteségesek voltak az Android számára Európa öt legnagyobb piacán, míg az USA-ban továbbra is pozitívak maradtak.

Az öt legnagyobb piaci visszaesést  ezekben az országokban mérték: Nagy-Britannia, Franciaország, Németország, Olaszország és Spanyolország.

“Az Android részesedését negatívan érintették a nagy kihívást nyújtó német, francia és angol piaci mozgások.” – állítja Carolina Milanesi, a Kantar Worldpanel Comtech fő piackutatója.

“Az Egyesült Államokban, a teljesítmény sokkal kiegyensúlyozottabb, mivel a két piacvezető cég közül az Android piaci részesedésének gyarapodása némiképp lassult, valamint az Apple részesedése kevésbé zuhant az elmúlt időben.”

Az európai piac fejlettségi szintje egyértelmű állapotban van, elég ránézni az első-alkalmas okos-telefon vásárlók számára – 2015-ben mindössze 25% új vásárló volt, a tavalyi 29%-hoz képest.

Elég beszédes adat az is, hogy Európában az Android vásárlók 27%-a váltott iOS-re az amerikai 9%-hoz viszonyítva.

“Az amerikai piacon a két legfontosabb szereplő továbbra is az Apple és a Samsung, a két cég együtt birtokolja az eladott okostelefonok 64%-át.” – folytatta Milanesi.

“Ha a részesedések nem volnának elegendőek ahhoz, hogy demonstráljuk a piaci dominanciát, akkor elég azt hozzá tenni, hogy ez a két cég a tíz legsikeresebb okos-telefonból kilencet árusított az idei negyedévben, míg az LG csupán egy rövid kameó erejére ugrott be a rangsorba.”

Kínában a harc a piacvezető pozícióért még távolról sem ért véget, a Huawei-t gyorsan leváltotta a Xiaomi, amikor júniusban megszerezte a dobogó legmagasabb fokát.

A Xiaomi nagyon ügyesen használja ki a kínai okos-telefonok egyedülállóan rövid életciklusát – Kínában az átlag okos-telefont 12 havonta váltják szemben a világon szinte mindenhol állandó 20 hónapjával.

A Huawei még mindig nem adta föl a küzdelmet, az előrejelzések szerint a felhasználók 51%-a váltana, a Xiaomi 25%-ához képest.

“Ugyan a piaci teljesítmény az elmúlt három hónapban némiképp nélkülözte az izgalmakat, ez gyorsan változhat, amint a Samsung nemrégiben bejelentett termékei elérhetőek lesznek, valamint az Apple szeptember 9-i bejelentései megtörténnek.” – mondta Milanesi.

“Amíg mindenki az Apple új termékeit figyeli, különösebb figyelmet kéne szentelni a jelenlegi iPhone 6 és iPhone 6s piaci teljesítményére a szeptember 9-i termékbejelentés után.”

Az Egyesült Államokban tavaly az iPhone 5s-ek több mint 32%-át szintén a tavalyi iPhone 6 bejelentés után adták el.

Forrás: KantarWorldPanel

Címkék:



Vissza a tetejére ↑