Hírek apple

Dátum: 2016-02-02 | írta: Tocso

0

Apple – Úton a lejtő felé?

iCentre

Érdekes cikket hozott le a Mashable szerkesztője, amelyben azt fejti ki, hogy az Apple elérte határait.

Az első negyedéves jelentés szerint 74.8 millió iPhone-t adtak el, mely idén is rekordot jelent az eladási számoknál, azonban ez már nem akkora növekedés, mint azt megszokhattuk. Az előző évhez képest “csak” 0.4%-os a növekedés, mely épp hogy csak növekedésnek nevezhető.

A jelenséget az Apple igazgató is elismerte, és látják is mi lehet az ok. Úgy vélik, hogy egyszerűen elértek az eladható új iPhone-ok határát, ennél többet nem fognak venni az emberek.

Képernyőfelvétel (19)

A Q1-es eredmények utáni konferenciahívásnál Tim Cook elmondta, hogy a kínai piac is telítődni látszik, már nem hoz újabb és újabb vásárlóerőt. A cég minden népesebb országban terjeszkedett már, ahol várhatóan jó piacot remélt: Brazília, Oroszország, Japán, Kanada; mind-mind egy telített piacot jelent, újabb növekedésre már nemigen számíthatnak. Cookék eddig Kínára koncentráltak, azonban most a szinte utolsó potenciális növekedést jelenteni képes ország felé próbál terjeszkedni, ami nem más, mint India. A cél elérésének érdekében sorra nyittatja, nyitná üzleteit az országba, de mivel India nem tekinthető gazdag országnak, nem biztos a siker.

Képernyőfelvétel (20)

És innen hova tovább az Apple-nek ?

Sok új vagy újgenerációs terméket mutathat be a cég, hisz hamarosan érkezhet az Apple Watch 2, vagy az új iPad, vagy a már sokat pletykált Apple autó is, azonban bármit is tesz a cég; ha valaki azt mondja, Apple, akkor az ember iPhone-ra asszociál, nem másra.

2014-ben az iPhone 6 megjelenésekor egy új dizájnnal és új méretekkel újítottak. Ez akkor 74,5 milliós számot hozott, ami egy igen jelentős mennyiség. Az S-szériával azonban nem jött átütő siker, és ezt ők is észlelték. Az épp hogy csak javuló eladási szám a brandnek és Kínának köszönhető, ami hosszú távon már nem biztosítja az elvárt növekedést.

Az iPad esetében egy egyenletesen csökkenő számra számítottak az elemzők, és ez be is vált, hisz tovább “zuhantak” az eladási számok. Ezt nemes egyszerűséggel annak tudja be a cég, hogy a tabletet az emberek nem évenként cserélik, sőt az iPad termékújítási ciklusa 4-5 évre is elnyúlhat, ami reális elgondolásnak tekinthető.

Jó válasz nincs a cég számára, de az Apple nem az a cég, aki “megálljt” tudna parancsolni önmagának, mindig az újabb ötletek felé kacsint, és ez fogja biztosítani a jövőbeli sikereket is.

Forrás: Mashable

Címkék:



Vissza a tetejére ↑