Hírek

Dátum: 2016-10-11 | írta: Tocso

3

Nagyobb a baj a Samsung Note 7 gyártásának leállításával, mint hinnénk

iCentre

Az elmúlt napokban igen kemény meetingeket folytathattak a dél-koreai cég központjában, melyeken sorsdöntő és drasztikus döntéseket kellett hozniuk.

A napokban sokan olvashattak a Samsung körüli felhajtásról, miszerint a nemrég megjelent csúcsmodelljük hibás, és képes váratlan helyzetekben egyszerűen felgyulladni. A problémát a Samsung először tökéletesen kezelte, hiszen a hírek beérkezése után vizsgálatot indított, majd bejelentette egész világra kiterjedő telefoncsere programját. Ez a hozzáállás példaértékű minden cég számára, emlékezzünk csak az Apple iPhone 4 antennahibájára, melyre a cég csak annyit mondott: “rosszul fogod”.

Azonban Murphy törvénye utolérte a Samsungot, és a cserekészülékekről is kiderültek, hogy bizony ugyanannyi eséllyel képesek öngyulladásra, mint csere előtti társaik, így nem volt más választása a Samsungnak; tegnap bejelentették, hogy

leállítják a készülék gyártását, és kérik a viszonteladóikat, hogy hagyjanak fel az árusításával is.

Bár a készülékek tényleg nagyon kicsi százalékát érinti a probléma, ilyen készülékeket nem lehet árusítani akár presztízsmegőrzési, akár minőségbiztosítási okokból.

A hiba valószínűleg abból adódik, hogy a Samsung elsiette az akkumulátor tervezését, a méreti határok mellett minél nagyobb kapacitású akkut szerettek volna behelyezni, így az anód és katód kritikusan közel került egymáshoz – bizonyos esetekben ezek zárlata okozhatja az öngyulladást.

És hogy mi a legnagyobb baj ?

A Samsung nem a felsőkategóriás készülékekből él, bevételük csak elenyésző százaléka származik ebből a területből. A brandet az elmúlt években tényleg szépen kezdték fejleszteni, hisz meghallgatták a vásárlók igényeit, és afelé indultak el, így a készülékek egyre népszerűbbek lettek. Ha a Samsung azt mondaná, hogy átugorja ezt a Note-generációt, a készülékeket visszahívja, és kupont vagy pénzt adna értük, nem történne nagy presztízs- és anyagi veszteség.

Azonban a kezdeti kiváló helyzetkezelés a leállást követő bejelentés után teljesen abbamaradt.

Jelenleg több százezer ember kezében van egy Note 7, akik igazából nem tudnak semmit, hogy biztonságos-e a készülékük, vagy “időzített bomba” van a kezükben. Tehát a vásárlók nincsenek megnyugtatva. Hogy visszakanyarodjak az Apple-ös példához, az antennahiba esetében az Apple-nél a csapból is az folyt, hogy az antenna teljesen jó, csak elvétve tapasztalható a gond, s bár nem oldotta meg a helyzetet, ez a kommunikáció sokat segített. A másik probléma, amibe belefuthat a Samsung, az nem más, mint a Google. Nemrég jelentette be sajátmárkás készülékét, mely a felsőkategóriát célozza.

A Google belekezdett abba, amibe anno az Apple – a szoftvert és a hardvert is házon belül tartják, és így folytatják az új készülékeik fejlesztését. Ezzel a Google gyorsan növelheti piaci részesedését, mivel az Apple helye elég biztos az iOS-nek köszönhetően, a Google térnyerése csak a Samsung kárára következhet be.

A Samsung lépése a következő hetekben kirajzolódik, reméljük, a jelen probléma esetén a vásárlókat helyezik előtérbe a profit kárára.
UPDATE:
  • A Samsung teljes pénzvisszafizetést vagy Galaxy S7-re való cserét ajánl fel minden Note 7 tulajnak, addig is

 

Címkék:



  • Szerintem korrekt a cég hozzáállása. Aki hű a márkához, azt csak megerősíti…

    • Igen, bár el nem tudom képzelni milyen lehetőségük volt még ezen kívül. Összességében sztem egyébként nem lesz belőle semmi, nem fog meginogni több százezer felhasználó bizalma.

      • Én azt tapasztaltam, hogy ha valakinél elcseszek valamit és azt elismerve a tőlem tehető legjobb módon próbálom kijavítani és kompenzálni, 99,9%-ban jól jövök ki a dologból. Nyilván nagyban kicsit más, de a lényeg, hogy a cég korrekt hozzáállása ugyanúgy terjed, mit a hiba.

Vissza a tetejére ↑