Blog

Dátum: 2017-10-31 | írta: Tocso

2

Így függetlenítsd ingyenesen iOS készülékeid és a szolgáltatóváltás

Sokszor azt érezzük, hogy a jogszabály-változásokkal csak még nagyobb terhet raknak a vállunkra, azonban most nem egy ilyen érkezett.

Az NMHH jogszabály módosítása egy EU-s direktívát ültet be a hétköznapokba. Lényege, hogy ne korlátozhassák a szabad szolgáltatóváltásokat az érintettek. Ezzel ugyan is lassítják a versenyt, ami nem jó a vásárlóknak. A korlátozás fenntartásának egyik módja a hálózatfüggő készülékek, de szerencsére ennek most vége.

A szolgáltatók innentől át fognak állni, hogy már független készülékeket árusítsanak, illetve a már eladott telefonokról is gondoskodniuk kell. Tehát a szolgáltatóknak ingyen kell függetleníteni az összes telefont, melyet a tulajdonos bejelent.
Most saját példámat írom le, mely a függetlenítés menete mellett egy szolgáltatóváltást is tartalmaz.

A Telekomtól akartam átmenni a Telenorhoz, azonban Telekom-függő volt az iPhone 6s-em. A Telekom kiválóan kezelve a helyzetet, létrehozott a központi számukon belüli menüpontot, ami ezzel foglalkozik. 1414-es számot felhívva felesleges végighallgatni a menüpontokat:

  • nyomjuk meg 3-as gombot, majd a 6-osat, végül a #-et
  • ekkor kéri az IMEI számot, ismét # és akkor kell megadni a telefonszámunkat

Az IMEI számot a

Beállítások-Általános-Info

résznél találhatjátok meg. Egyes előfizetők számára a menüpont számok eltérők lehetnek, ahogy olvasgattam ez attól függ, céges vagy magán előfizetésünk van. Nekem az utóbbi van, így szerintem általánosan jó lesz ez az olvasóinknak.

Ezután kapunk egy SMS-t, melyben tájékoztatnak arról, hogy megkezdték az eljárást. Ez hivatalosan egy munkanapot vesz igénybe. Hétfőről-keddre elvileg megvan, de ha pénteken kezdünk neki akkor már csak hétfőn lesz belőle valami. Természetesen csúszások lehetnek, elhihetitek, hogy rengetegen élnek most a lehetőséggel.

Gyakori probléma, hogy a szolgáltató által cserélt iPhone-ok esetében nem mindig került be a rendszerbe a cserélt IMEI szám. Ekkor azt az SMS-t kapjuk, hogy a szám nem található az adatbázisban. Elsőnek ellenőrizzük, hogy nem adtuk-e meg tévesen a számot. Amennyiben nem, akkor be kell menni a szolgáltatóhoz, hogy elintézzük a dolgot. A sorban állás elkerülése véget ajánlom a mindhárom szolgáltatónál elérhető időpontfoglalás lehetőséget.

Sajnos a Telekom

NEM

küld SMS-t a függetlenítés sikerességéről. (Többi szolgáltatóról nincs tapasztalatom). Megoldásként bementem a Telenorhoz és megkértem, hogy le tudnánk-e ellenőrizni. A hölgy nagyon segítőkész volt, adott egy SIM kártyát, melyet fel is ismert az iPhone. Fel is dobta a már jól ismert

Visszaállítás

(Restore) utáni aktivációs fület, miután megcsináltam az iPhone-on fel is tudtam csatlakozni a Telenor hálózatára.

Akinek van otthon eredeti szolgáltatótól eltérő SIM kártyája, annak elég csak belehelyeznie, majd iTunesra csatlakoztatnia vagy csak Wi-fi-n át újra aktiválni.

A függetlenítés tehát sikeres volt, már csak a szolgáltatóváltás jött, amitől előre féltem. Egyiknél lemondani a dolgokat, másiknál új előfizetés…. no meg a várakozás.
Itt egy nagyon kellemes csalódás ért, aminek nagyon örültem. Ugyanis mikor bementem Telenorhoz a SIM kártya teszt miatt, említettem az ügyintézőnek a dolgot. Elmondta, hogy nekem nincs semmi dolgom ezzel, innentől kvázi 10 perc múlva már majdnem Telenoros voltam:

  • be kellett diktálnom a számom, hogy megindíthassa számhordozást
  • ezzel együtt automatikusan megszűnik a Telekomos előfizetésem
  • megkötöttem az új előfizetésem a Telenornál, amihez meg is kaptam az új SIM kártyát

A számhordozás ugyanúgy INGYENES volt, tehát az egész függetlenítést és a szolgáltatóváltást ingyen megúsztam. A számhordozásról tudni kell, hogy az ügyintézés pillanatában nem lesz kész. Pár napot igénybe vesz a folyamat, majd pedig elhelyeznek egy átvevő ablakba, az időpontjáról SMS-ben értesítenek. Nekem az ünnepek miatt november 3-án 21-24h közt lesz ez az ablak, amikor is az egyik SIM kártyám sem lesz működőképes. (Mindig az esti időszakra időzítik ezt az ablakot). Jelenleg tovább használhatom a Telekomnál használt díjcsomagomat, 3-a után pedig ez megszűnik és teljesen Telenoros leszek.

Fontos! A szolgáltatóváltás és a számhordozás esetében sem tartozásom, sem hűségem nem volt a Telekom irányába, így a dolog problémamentesen zajlott.

Az ügyintéző külön felhívta a figyelmet arra, hogy ez nem mindig ilyen zökkenőmentes. Ilyenkor be kell menni az elhagyni kívánt szolgáltatóhoz egyeztetni a dolgokat.

Tömören fogalmazva, így zajlott le számomra a dolog. Mivel egy új, és nagyszabású módosításról van szó, így akadhatnak még problémák akár a rendszerrel, akár az ügyintézéssel.

Nektek mik a tapasztalataitok ? Sikeres volt a függetlenítés, esetleg találtatok buktatót a dologban ?

Címkék:



2 Responses to Így függetlenítsd ingyenesen iOS készülékeid és a szolgáltatóváltás

  1. Martin says:

    Sziasztok!
    Az én történetem sajnos nem ilyen könnyedén alakult.
    Az egyik előfizetésem átvittem mások szólgáltatóhóz mivel le járt a hűségidőm.
    Dec. 18.-án megpróbáltam a 1414-es hívószámot hívva a függetlenítést azonban ezzel nem jártam sikerrel ezért dec.20-án bementem személyesen egy t-pont üzletbe ahol megbeszéltük, hogy mivel telekom biztosító párszor cserélte a fődarabot ezért nem sikerült a függetlenítés. Az értékesítő azt mondta ilyenkor nekik kell elíndítani a függetlenítést hozzátenném nem kértek semmilyen igazolást hogy cserélték volna a készülékem. (ez később még fontos lesz)
    Az ünnepek miatt mondták hogy picit hosszabb lesz a folymat max. 1hét, még örültem is neki hisz kb. a számhordozás is ennyi idő lesz.

    Január 5.-én még nem történt semmi változás ezért egy hozzám közeli T-pontban szerettem volna segítséget kérni ám erre először nem volt lehetőség mert megpróbáltak visszaküldeni mivel nekik nincs rálátásuk ekkor kértem az üzletvezetőt (mégis csak van rá látásuk, csak dolgozni nem akartak.)
    aki elindította újra a függetlenítési folyamatot ekkor már kérték a biztosító által küldött igazolásokat.
    Ígérétett tett az üzletvezető, hogy 3 napon belül személyesen ő fog telefonálni.
    (azóta se telefonált és a függetlenítési folyamat sem sikerült.)

    1 hetet várva mivel megint csak nem történt semmi újra felkerestem az érintett T-pontot ahol üzletvezető épp nem volt bent ezért egy értékesítő probált segíteni kiderült nem nem a az általam vásárolt telefonra indították el mert nekik nincs vezetve, a biztosítójuk által milyen készülékcsere történt.

    Ekkor már igen csak ideges voltam hisz 36-napja nem tudtam használni a telefonom ezért a vásárlók könyvében is panaszt tettem. (mintha számítana valamit)

    újra indították a folyamatot
    Tegnap járt le egy újabb 10 napos határidő (jan. 23.) még mindig nem történt semmi újabb hitegetés miszerint holnap majd keresnek. megmondom őszintén ezt már annyiszor mondták … és nem történt semmi.

    Fel vagyok háborodva, hogy jogszabályi kötelezettségének nem tesz eleget a Magyar telekom csoport. újjal mutogatnak a biztosítóra a biztosító meg a telekomra.

    A holnapi nap már fel keresem a fogyasztóvédelmét hisz a vásárlók könyvében tett panaszom kezelése annyiban merült ki megválaszolva, hogy kérnek még egy kis türelmet….

    FELHÁBORÍTÓÓ!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Vissza a tetejére ↑
  • MiK Facebook Közösség

  • Tippek és trükkök

  • AppleHírek

  • TechNap