Blog ios 11

Dátum: 2017-11-13 | írta: Tocso

0

Miért olyan szörnyű az iOS 11?

A cím talán kicsit túlzó, de azt hiszem az iOS 11-gyel már mindenkinek volt egy-két negatív élménye.

Az iOS 11-et idén nyár elején mutatta be az Apple, majd érkezett is az első béta változata a fejlesztők részére. A tesztidőszak kb. három hónapig tartott, majd elérhetővé tették mindenki számára a frissítést.

A kapott szoftver azonban sokak számára csalódást jelentett, nem erre számított az Apple-től. A kezdeti akkumulátor hibák talán nem is annyira vészesek, hisz azok mindig vannak. Azonban a teljesítmény-visszaesések, az összeomlások, a hardveres hibára utaló jelek már mind olyan kellemetlenség, ami eddig nem volt az iOS jellemzője.

És akkor el is értünk a lehetséges okokhoz.

Az első ilyen maga a termékpaletta. Az Apple az évek alatt rengeteg hardvert dobott piacra. Míg az iOS 5-öt alig hat eszközre kellett elkészíteni és optimalizálni, addig az iOS 11-nél ez a szám már 23. Az Apple pedig kicsit belefulladt a nagy előnyébe, a saját terméktámogatásába. Ugyanis még a 2013-as iPad Mini is a támogatott eszközök közt van, ami nagyon jó a vásárlóknak, azonban az Apple fejlesztőinek még több munkát jelent. A gyengébb hardverre jobban  kell optimalizálni az újabb szoftvert, úgy, hogy közben a szoftvermérnököknek inkább a legújabb készülék szoftveres optimalizációján kellene dolgoznia.

Erre persze könnyű a válasz, hogy vegyen fel az Apple több szoftverest, amit a környék iskolái szolgáltatnak is. Azonban az Apple biztonsági okokból csak meghatározott számú dolgozónak ad hozzáférést a szoftverhez.

Ez pedig még csak a jéghegy csúcsa, mivel az Apple-nek még ott a macOS, tvOS, az AirPods és a HomePod szoftvere, melyekkel folyamatosan foglalkozni kell. Egyik támogatott eszközét sem hanyagolhatja el az Apple, mert akkor a vásárló csalódott lesz és akkor gyártót fog váltani.

Ezzel el is értünk a következő okhoz, ami a sietség. A rengeteg eszközhöz folyamatosan készíteni kell a szoftvereket. Ha csak az évi nagy frissítést nézzük már az is nagy munka, hogy az összes termékére elérhető legyen, hát még az optimalizálást és hibajavításokat elvégezni. És mint tudjuk az Apple negyedévente kiad egy nagyobb frissítést is, iOS X.1 néven, ahol ismét előfordulhatnak gondok.

Itt találkozik az iOS 11 három legnagyobb problémája:

  • az Apple-nek sok hardverre kell fejlesztenie, melyet hiába igyekszik jól csinálni, nem tud
  • saját határidejük miatt kapkodnak és nincs idő a tényleges tökéletesítésre
  • a tapasztalt hibák miatt pedig kénytelen gyakori szoftverjavítást kiadni, hogy a vásárló lássa, hogy dolgoznak a hibamegoldásokon, ami további kapkodást szül.

A helyzet egy nagy spirált okoz, melyre több megoldás is lehetne, ha az Apple bevallaná a problémát. Egyrészt nemes egyszerűséggel felveszi a szükséges mennyiségű szoftvermérnököt, így egy ember hatékonyabban tud dolgozni a saját projektjén. A másik, ami szerintem sokkal kézenfekvőbb lenne, az iOS nagy verzió-számainak csökkentése. Ha nem lenne minden évben új iOS, akkor maradna idő a javításokra és a végeredmény is minőségi lenne. Szerintem senkit sem zavarna, hogy nem évente, hanem 1,5 évente jönne egy új verzió, addig pedig jönnének a szokásos kisebb frissítések. Ezzel presztízsveszteséget sem szenvedne el a cég, hisz mindenki megkapná, amit akar.

Ez tehát elég összetett probléma, amit az Apple-nek kellene lassan átlátnia és megoldania. Szeretem az Apple termékeket, mert szépek és megbízhatóak, amilyennek lenniük is kell. Azonban hiába van iPhone 6s Plus-om, az iOS 11 nagyon nem jött be, kezdve az érintőképernyő “nem érzékelésétől” a 3-4 órás akkuidőig. Szép termékeket már a konkurencia is gyárt. Amennyiben pedig elveszíti az iOS adta előnyt az Apple, sok vásárlót bukhat el a jövőben.

Címkék:



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Vissza a tetejére ↑
  • SanDisk iXpand

  • MiK Facebook Közösség

  • Tippek és trükkök

  • AppleHírek

  • TechNap